Zámek aktivace pro iPhone, iPad a iPod touch

Služba Najít obsahuje zámek aktivace, který brání tomu, aby někdo jiný mohl používat váš ztracený nebo ukradený iPhone, iPad nebo iPod touch. Zámek aktivace se zapne automaticky, když zapnete službu Najít [zařízení].

Zámek aktivace pro iPhone, iPad a iPod touch

Díky zámku aktivace bude vaše zařízení zabezpečené, i když se dostane do nesprávných rukou, a s větší pravděpodobností se vám vrátí. I když své zařízení na dálku vymažete, kvůli zámku aktivace ho ani potom nebude moct nikdo aktivovat, dokud nebude mít vaše svolení. Stačí, když budete mít zapnutou službu Najít [zařízení] a budete si pamatovat svoje Apple ID a heslo.

watchOS 2 a novější umožňuje zámkem aktivace chránit taky Apple Watch a pokud máte počítač Mac s čipem Apple T2 Security a macOS Catalina, můžete zámkem aktivace chránit i svůj Mac.

Jak to funguje

Když v iPhonu, iPadu, iPodu touch, Apple Watch nebo počítači Mac s čipem Apple T2 Security povolíte službu Najít [zařízení], vaše Apple ID se bezpečně uloží na aktivační servery společnosti Apple a propojí se s vaším zařízením. Od této chvíle každý, kdo bude chtít vypnout službu Najít, vymazat zařízení nebo ho znova aktivovat a začít používat, bude muset zadat přístupový kód nebo heslo k vašemu Apple ID.

Zámek aktivace se aktivuje automaticky při nastavení služby Najít.

Co když zařízení ztratíte nebo vám ho někdo ukradne

Pokud svoje zařízení nemůžete najít – ať už ho ztratíte, nebo máte podezření, že vám ho někdo ukradl – měli byste v aplikaci Najít aktivovat volbu Označit jako ztracené.

Aktivace volby Označit jako ztracené zamkne obrazovku na kód a umožní vám na displeji zobrazit zprávu s vaším telefonním číslem, abyste zařízení snáz dostali zpátky. Když to bude nutné, můžete zařízení na dálku vymazat. Vaše zpráva se na něm bude zobrazovat i po vymazání.

Zámek aktivace funguje na pozadí, aby bylo pro ostatní mnohem těžší ztracené zařízení používat nebo prodat. Když někdo vaše zařízení najde, režim ztráty ho informuje, že zařízení stále patří vám a že bez vašeho hesla se nedá znova aktivovat.

Pokud zařízení chcete označit jako ztracené, přihlaste se na web icloud.com/find. Nebo použijte aplikaci Najít:

  1. Otevřete aplikaci Najít.
  2. Klepněte na panel Zařízení a vyberte zařízení ze seznamu.
  3. Pod volbou Označit jako ztracené klepněte na Aktivovat a postupujte podle pokynů na obrazovce.

Přečtěte si, co dělat, když zařízení ztratíte nebo vám ho někdo ukradne. Pokud je váš iPhone chráněný programem AppleCare+ s krytím krádeže a ztráty, je krytí podmíněné tím, abyste ve chvíli ztráty nebo krádeže měli na zařízení zapnutou službu Najít iPhone.

Co když zapomenete svoje Apple ID nebo heslo

Apple ID je účet, kterým se přihlašujete ke všem službám Apple. Vaším Apple ID je obvykle vaše e-mailová adresa. Pokud svoje Apple ID zapomenete, pomůžeme vám ho zjistit.

Když zapomenete heslo, můžete ho obnovit ze svého zařízení nebo ze stránky svého účtu Apple ID.

Pokud nedokážete zjistit svoje Apple ID nebo si obnovit heslo, ztratíte přístup ke svému účtu a možná nebudete moct zařízení používat ani znova aktivovat. Jestli tomu chcete zabránit, navštěvujte pravidelně stránku svého účtu Apple ID a kontrolujte a aktualizujte své údaje.

Před koupí zařízení od někoho jiného zkontrolujte zámek aktivace

Před koupí iPhonu, iPadu nebo iPodu touch od někoho jiného než od společnosti Apple nebo autorizovaného prodejce Apple se ujistěte, že je zařízení vymazané a že už není propojené s účtem předchozího majitele. Zeptejte se prodávajícího, jestli vypnul zámek aktivace, a pak postupujte takto:

  1. Zapněte zařízení a přejetím prstu ho odemkněte.
  2. Pokud se zobrazí plocha nebo zamčená obrazovka s výzvou k zadání kódu, znamená to, že zařízení není vymazané. Požádejte prodávajícího, aby zařízení vymazal v Nastavení > Obecné > Obnovit > Smazat data a nastavení. Nepřebírejte použitý iPhone, iPad nebo iPod touch, dokud ho majitel nevymaže.
  3. Začněte s nastavováním zařízení.
  4. Pokud budete požádáni o zadání Apple ID a hesla předchozího majitele, je zařízení stále propojené s jeho účtem. Vraťte zařízení prodávajícímu a požádejte ho, aby zadal své heslo. Pokud není předchozí majitel s vámi, může zařízení ze svého účtu odebrat tak, že se přihlásí na web com/find. Nepřebírejte použitý iPhone, iPad nebo iPod touch, dokud ho předchozí majitel neodebere od svého účtu.

Že je zařízení připravené k použití, poznáte tak, že se při prvním spuštění zobrazí výzva „Nastavte svůj iPhone“, „Nastavte svůj iPad“ nebo „Nastavte svůj iPod“.

Pokud koupíte zařízení, které je pořád propojené s účtem předchozího majitele, co nejdřív se s ním spojte a požádejte ho, aby zařízení smazal a odebral ze svého účtu. Přečtěte si, jak odebrat zařízení z účtu předchozího majitele.

Než zařízení někomu darujete nebo ho pošlete do servisu

Než zařízení někomu darujete nebo ho necháte opravit, přesvědčte se, že je vypnutá služba Najít [zařízení]. Jinak bude zařízení zamčené, takže ten, komu ho darujete, ho nebude moct normálně používat a technici Apple v servisu ho nebudou moci opravit. Stačí se odhlásit od iCloudu a pak smazat veškerý obsah a nastavení. Tím se zařízení úplně vymaže, odebere se od vašeho Apple ID a vypne se na něm služba Najít.

V iOS 10.3 nebo novějším:

  1. Klepněte na Nastavení > [vaše jméno].
  2. Sjeďte dolů a klepněte na Odhlásit se.
  3. Zadejte heslo ke svému Apple ID a klepněte na Vypnout.
  4. Vraťte se do Nastavení.
  5. Klepněte na Obecné > Obnovit > Smazat data a nastavení.

V iOS 10.2 nebo starším:

  1. Klepněte na Nastavení > iCloud.
  2. Sjeďte dolů a klepněte na Odhlásit se > Odhlásit se.
  3. Klepněte na Smazat z iPhonu a zadejte své heslo.
  4. Vraťte se do Nastavení.
  5. Klepněte na Obecné > Obnovit > Smazat data a nastavení.
Náhradní zařízeni 
po dobu opravy

Náhradní zařízeni
po dobu opravy

Víme, jak je Vaše Jablíčko důležité a proto Vás po dobu jeho delší opravy nenecháme ve štychu! Je možné zapůjčit si náhradní iPhone nebo počítač.
Oprava přímo 
u vás

Oprava přímo
u vás

Nemáte čas přijet za námi? Přijedeme my za Vámi! Třeba domů nebo do kanceláře, jste-li z blízkého okolí. Stačí si domluvit termín.
Přes 100 000 
opravených zařízení

Přes 100 000
opravených zařízení

Byli jsme první a jedničkou zůstáváme. Máme bohaté zkušenosti s opravami iPhonů, iPadů, MacBooků. Pod rukama našich techniků prošlo přes 100 000 zařízení.
Zachráníme 9 z 10 
vytopených zařízení

Zachráníme 9 z 10
vytopených zařízení

Podařilo se Vám utopit Vašeho miláčka? Nezoufejte a co nejrychleji přineste iPhone / PC do servisu. Včasné odpojení od baterie, vysušení, vyčištění = vyšší šance na záchranu.
Certifikovaní 
technici z ČR

Certifikovaní
technici z ČR

Naši technici jsou certifikováni společností Apple. Protože klademe velký důraz na kvalitu, naši zaměstnanci jsou pravidelně školeni certifikovaným školitelem. Vaše jablíčko je u nás v bezpečí.
Zahájit konverzaci
1
💬 Potřebujete poradit?
Scan the code
iPhoneServis.cz
Ahoj 👋
Můžeme Vám pomoci?