Služba Najít obsahuje zámek aktivace, který brání tomu, aby někdo jiný mohl používat váš ztracený nebo ukradený iPhone, iPad nebo iPod touch. Zámek aktivace se zapne automaticky, když zapnete službu Najít [zařízení].
Služba Najít obsahuje zámek aktivace, který brání tomu, aby někdo jiný mohl používat váš ztracený nebo ukradený iPhone, iPad nebo iPod touch. Zámek aktivace se zapne automaticky, když zapnete službu Najít [zařízení].
Díky zámku aktivace bude vaše zařízení zabezpečené, i když se dostane do nesprávných rukou, a s větší pravděpodobností se vám vrátí. I když své zařízení na dálku vymažete, kvůli zámku aktivace ho ani potom nebude moct nikdo aktivovat, dokud nebude mít vaše svolení. Stačí, když budete mít zapnutou službu Najít [zařízení] a budete si pamatovat svoje Apple ID a heslo.
watchOS 2 a novější umožňuje zámkem aktivace chránit taky Apple Watch a pokud máte počítač Mac s čipem Apple T2 Security a macOS Catalina, můžete zámkem aktivace chránit i svůj Mac.
Když v iPhonu, iPadu, iPodu touch, Apple Watch nebo počítači Mac s čipem Apple T2 Security povolíte službu Najít [zařízení], vaše Apple ID se bezpečně uloží na aktivační servery společnosti Apple a propojí se s vaším zařízením. Od této chvíle každý, kdo bude chtít vypnout službu Najít, vymazat zařízení nebo ho znova aktivovat a začít používat, bude muset zadat přístupový kód nebo heslo k vašemu Apple ID.
Zámek aktivace se aktivuje automaticky při nastavení služby Najít.
Pokud svoje zařízení nemůžete najít – ať už ho ztratíte, nebo máte podezření, že vám ho někdo ukradl – měli byste v aplikaci Najít aktivovat volbu Označit jako ztracené.
Aktivace volby Označit jako ztracené zamkne obrazovku na kód a umožní vám na displeji zobrazit zprávu s vaším telefonním číslem, abyste zařízení snáz dostali zpátky. Když to bude nutné, můžete zařízení na dálku vymazat. Vaše zpráva se na něm bude zobrazovat i po vymazání.
Zámek aktivace funguje na pozadí, aby bylo pro ostatní mnohem těžší ztracené zařízení používat nebo prodat. Když někdo vaše zařízení najde, režim ztráty ho informuje, že zařízení stále patří vám a že bez vašeho hesla se nedá znova aktivovat.
Pokud zařízení chcete označit jako ztracené, přihlaste se na web icloud.com/find. Nebo použijte aplikaci Najít:
Přečtěte si, co dělat, když zařízení ztratíte nebo vám ho někdo ukradne. Pokud je váš iPhone chráněný programem AppleCare+ s krytím krádeže a ztráty, je krytí podmíněné tím, abyste ve chvíli ztráty nebo krádeže měli na zařízení zapnutou službu Najít iPhone.
Apple ID je účet, kterým se přihlašujete ke všem službám Apple. Vaším Apple ID je obvykle vaše e-mailová adresa. Pokud svoje Apple ID zapomenete, pomůžeme vám ho zjistit.
Když zapomenete heslo, můžete ho obnovit ze svého zařízení nebo ze stránky svého účtu Apple ID.
Pokud nedokážete zjistit svoje Apple ID nebo si obnovit heslo, ztratíte přístup ke svému účtu a možná nebudete moct zařízení používat ani znova aktivovat. Jestli tomu chcete zabránit, navštěvujte pravidelně stránku svého účtu Apple ID a kontrolujte a aktualizujte své údaje.
Před koupí iPhonu, iPadu nebo iPodu touch od někoho jiného než od společnosti Apple nebo autorizovaného prodejce Apple se ujistěte, že je zařízení vymazané a že už není propojené s účtem předchozího majitele. Zeptejte se prodávajícího, jestli vypnul zámek aktivace, a pak postupujte takto:
Že je zařízení připravené k použití, poznáte tak, že se při prvním spuštění zobrazí výzva „Nastavte svůj iPhone“, „Nastavte svůj iPad“ nebo „Nastavte svůj iPod“.
Pokud koupíte zařízení, které je pořád propojené s účtem předchozího majitele, co nejdřív se s ním spojte a požádejte ho, aby zařízení smazal a odebral ze svého účtu. Přečtěte si, jak odebrat zařízení z účtu předchozího majitele.
Než zařízení někomu darujete nebo ho necháte opravit, přesvědčte se, že je vypnutá služba Najít [zařízení]. Jinak bude zařízení zamčené, takže ten, komu ho darujete, ho nebude moct normálně používat a technici Apple v servisu ho nebudou moci opravit. Stačí se odhlásit od iCloudu a pak smazat veškerý obsah a nastavení. Tím se zařízení úplně vymaže, odebere se od vašeho Apple ID a vypne se na něm služba Najít.
V iOS 10.3 nebo novějším:
V iOS 10.2 nebo starším: